fredag den 3. maj 2013

Godt spørgsmål!


Jeg havde en lang og meget dejlig snak med søde Christel som lige er flyttet til Holland. Det er længe siden vi har snakket sammen og da vi kæmper med mange af de samme ting, med to børn på samme alder, et nyt hjem i et nyt land og ensomheden ved at være rejst fra alle vennerne, så var det dejligt at bruge næsten to timer med FaceTime og Christel.

Mens vi snakkede sammen stillede hun et super godt spørgsmål. Hun spurgte om jeg ikke savnede det derhjemme meget, når nu vi er så langt væk. Det er jo ikke svært at forestille sig at vi ikke lige tager hjem på weekend eller noget.

Og jo, vi savner det derhjemme, men jeg tror faktisk at jeg savner det mindre end hvis vi havde boet tættere på Danmark. Her er jeg ligesom klar over at det hele er så langt væk, så jeg tror at jeg har indstillet mig på at det ikke nytter så meget at savne helt vildt.

Men hvad jeg savner meget er kontakten. At høre hvordan det går alle vennerne derhjemme. Få historier om alle de kedelige dagligdagsting. Måske bare et "Hej, det er sjovt at læse med... Nu skal du høre hvad DK har at byde på for tiden..."

Nå, men det var lige aftenens tanker...

Vi har sagt farvel til min mor og Michael. Det var dejligt at se dem, og trist at sige farvel. Men nu er dagligdagen tilbage på godt og ondt.

Næste besøg er fra min bonusbror, Michael, som kommer forbi en aften i næste uge til lidt mad, da han alligevel er i Singapore med arbejdet... Det bliver hyggeligt at se ham, og høre lidt om hans snarlige familieforøgelse.

2 kommentarer:

  1. Hej søde

    Mon jeg er mere eller mindre anonym her? For så vil jeg egentlig gerne fortælle dig, hvad livet byder vores lille familie i DK. Eller "måske" byder? Tro det eller ej, så skal jeg til scanning i morgen, da der muligvis befinder sig et lillebitte levende væsen i min mave. Det er meget tidligt i forløbet (vi har ikke styr på datoerne), så det er desværre ikke sikkert, at vi kan opdage hjerteblink. Men jeg håber :-)
    Et lille uventet mirakel :D

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. VILDT!!!! Forsigtigt tillykke - jeg glæder mig til at høre nyt!

      Slet