mandag den 6. maj 2013

Derfor får vi en maid...

Der blev, efter mit indlæg om maids og maidkursus spurgt til hvorfor vi egentlig vil have en maid, og det synes jeg bestemt fortjener en forklaring.

Vi har valgt at få en maid fordi det gør livet en del nemmere. I Danmark havde både Rasmus og jeg bil, så vi kunne, uafhængigt af hinanden, komme hvorhen vi ville, og vi kunne have børnene med. Derudover gik Alexander i dagpleje/børnehave så han blev passet hele dagen, men Rasmus og jeg var på arbejde.

Her i Singapore kan det godt være at jeg er hjemmegående (indtil videre) men jeg har ingen bil, og derudover er der ikke rigtig mulighed for pasning af Saga. Eller det er ikke helt sandt, for vi kan godt få hende i en form for børnehave, men det beløber sig på det samme som det koster at have en maid til at bo hos os.

Det vil sige at vi kan få hjælp til ungerne, hjælp til rengøringen og hjælp til madlavningen for samme beløb som det koster at få passet Saga i en institution. Jeg siger ikke at hun skal stå 100% for alle tingene, men hun skal hjælpe til...

Der er måske nogen som synes det lyder unfair for hende, men jeg blev endnu mere glad for beslutningen da vi skrev til vores kommende maid at vi havde valgt hende og at vi nu bare venter på at papirerne går i orden og hun svarede med et "God bless you"! Ikke at jeg tror på gud, men hun er virkeligt taknemmelig for at have fået et job hos os. Alternativet fo hende er at være arbejdsløs i Filippinerne.

På den måde kan jeg være der for Saga i højere grad end hvis hun blev passet i institution, og samtidig kan jeg få mulighed for at arbejde lidt hjemmefra, træne, handle eller hente Alexander ved skolebussen, uden at jeg hele tiden skal tage højde for Saga og hendes rytme.

Desuden havde vi både venner og familie der kunne hjælpe os i Danmark, hvis vi skulle have passet ungerne. Jeg mener det er vigtigt for et hvert forhold at kunne gøre ting som f.eks. at tage i biografen eller gå ud og spise en gang imellem. Det kræver at ungerne bliver passet og da vi kender ikke så mange endnu, og det er kun Katrine og Martin der kender ungerne, så er det ikke så meget vi har mulighed for det. Katrine og Martin kan jo ikke passe vores børn hele tiden :)

Så konklusionen fra mig er: Jeg glæder mig meget til vores maid kommer, og jeg glæder mig til at lære hende at kende!

Hvis nogen har nogen spørgsmål, så er i velkomne til at skrive til mig :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar