lørdag den 18. maj 2013

Grønne fingre


Vi har rigtig mange altaner i vores lejlighed - ja, blær, det ved jeg godt, men det har vi! Derfor har jeg været ude og købe planter til nogle af altanerne. Og det er altså en fornøjelse. 

Her kan jeg købe planter, kæmpe planter, som jeg kan have i de to år vi er her. I DK hade jeg også masser af planter udenfor, men de blev kun købt til at holde gennem sommeren, men da det er sommer året rundt, regner jeg med at kunne have planterne indtil vi tager hjem. Det stiller dog krav til mine grønne fingre. 

Det var en fantastisk oplevelse at være på planteskole (nursery) idag. Rasmus underholdt ungerne, så jeg var alene afsted. 

Det er et kæmpe stort sted med tusindvis af planter og blomster. Jeg fik 5 planter med hjem, 3 blomstrende og 2 grønne planter, og de er super smukke. Og så var det billigt. Hvis man skal matche priserne andre steder i Singapore skal man købe planter i IKEA, men der er der ikke så mange at vælge mellem. 

Her er lidt billeder fra det nursery jeg besøgte. 




Det sidste billede er af en af de planter jeg købte som lige skulle trimmes inden jeg fik den med hjem. 

Og så så bilen sådan ud da den var lastet...


Nu skal planterne bare placeres de helt rigtige steder, og så skal jeg finde ud af hvad jeg mangler og så tilbage igen :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar