torsdag den 18. april 2013

Labrador park

Rasmus og jeg har aftalt at vi hver weekend skal gøre et eller andet med ungerne - om det er en tur i Zoo, til et arrangement for børnene, en gåtur i en park eller lignende. Vi skal bare ud og opleve noget og være sammen som familie. Da vi var i Danmark fik vi aldrig rigtig gjort så meget da vi ofte besøgte venner og familie, og så gik fridagene med dette. Det skal ikke misforstås, det var selvfølgelig fantastisk, og vi savner alle vores venner og vores familie meget, men de er her bare ikke, så derfor aftalen om at gøre noget som familie.

Jeg har så besluttet at jeg vil skrive om de steder vi besøger så vi kan huske det og eventuelt anbefale eller fraråde dem der kommer og besøger os at se stederne. Giver det mening? Det håber jeg.

Nå men, påske søndag besøgte vi Labrador Park, som er en naturpark der ligger på Singapores sydkyst, ikke langt fra hvor vi bor.

Vi tog ret tidligt afsted, og det viste sig at være en god beslutning, da vi uden problemer fandt en parkeringsplads, men bare et kvarter efter var der ingen parkeringspladser at finde. Man kan dog tage metroen (MRT) til parken, men så er der et godt stykke at gå for at komme til selve parken, specielt hvis man har børn med.

Vi havde gjort vores forarbejde godt og havde set på nettet at der var en cafe, så vi regnede med at vi kunne få lidt at spise og drikke når vi var der. Der tog vi dog ret meget fejl.

Vi havde gået op ad bakke meget langt og specielt Alexander var meget træt. Vi svedte alle og glædede os til en is i varmen. Da vi kunne se cafeen kom vi i tanke om at vores penge var i bilen, så vi kunne ikke købe noget. Jeg meldte mig frivilligt til at vandre ned til bilen, hente penge og vandre op på bakken/bjerget igen. Da jeg (meget svedig og forpustet) kom tilbage til Rasmus og ungerne havde de været forbi cafeen som de kunne fortælle var lukket. Heldigvis havde vi vand med, men skuffelsen var alligevel stor.
Nå, men vi vandrede videre og fik set nogle smukke steder. Der var et meget flot udsigtspunkt og vi var konstant omringet af tæt jungle. Der skulle efter sigende være aber og store varaner, men vi så desværre ikke nogen.

Ud over den smukke natur er parken et gammelt britisk fort brugt under anden verdenskrig. Der har været masser af tuneller gennem bjerget og der er en masse gamle kanoner og andet skrammel. Jeg er ikke så krigs-interesseret, så informationstavlerne var ikke det jeg studerede mest.

Alt i alt en rigtig fin park, men det er bare en park. Smuk natur, uden tvivl, og et fint sted at tage hen med en madpakke og noget vand!

1 kommentar:

  1. Hej i 4

    Det lader til at I er ved at falde godt til: et hjem uden flyttekasser, overvejelser omkring maid´en og weekendplaner. Godt at høre.
    Jeg håber at Rasmus er glad for sit nye job.
    Og hvordan går det med skolelivet og Alexander?

    Knus & tanker

    SvarSlet