lørdag den 2. marts 2013

Mor til mor...

... og til andre nysgerrige.

Hvad pokker gør man? Jeg synes ikke at jeg er en specielt fanatisk mor når det kommer til produkter til mine børn. Men man bliver som mor flasket op i Danmark med at mad skal være uden sukker, gerne økologisk til de mindste. Bleer skal være uden lotion. Cremer og sæbe og vaskepulver skal være uden parfume. Det er kun autostole som er dømt 'bedst i test' der er gode nok. Og så videre.

Når man er vant til det, så er det dælme svært at flytte til Singapore med en baby!

Her er sukker generelt anden eller tredje ingrediens i babymad, jeg har ikke kunne finde nogen bleer uden lotion, utroligt nok har jeg ikke kunne finde uparfumeret sæbe eller vaskepulver. Og autostole... Argh... Hvad fanden skal jeg gøre?

Med maden, så kan jeg lave den selv - så snart vi får et sted at bo hvor man rent faktisk kan lave mad. Bleerne overlever Saga nok, det er ikke det værste i verden. Parfumen håber jeg på at kunne undgå hvis jeg leder lidt længere. Men autostole og sikkerhed i biler, den er straks værre!

Vi har autostole med fra Danmark. 'Bedst i test' selvfølgelig. Og de er da også installeret i vores bil, men hvad gør jeg i hverdagene hvor Rasmus er på arbejde? Alexander har fået en smart selepude/rygsæk som er super praktisk når man skal med f.eks. taxi. Men så er der Saga.

Lige nu bruger hun en autostol til de mindste som kan tages med, men jeg synes da ikke det er så tiltalende at skulle trave rundt i byen med Alexander, en klapvogn med Saga i og så en autostol... og hvad så når hun vokser ud af den mindste autostol - hvilket hun gør om ikke så længe, vores lille basse.

Jeg har undersøgt sagen og har fundet ud af at de der autostole til børn ikke er brugt når man f.eks. kører i taxa. Og faktisk siger loven at autostol er påbudt når man kører i private biler, men der er ingen krav når man kører i taxa. Man sidder bare med baby i armene. Og da jeg snakkede med nogle af de danske mødre i Sømandskirken bekræftede de mit mareridt.

Så er det at mit danske hjerte bløder og jeg ser alle skrækscenarierne! Men hvad fanden er der ellers at gøre? Jeg kan jo ikke komme nogen som helst steder hvis jeg ikke kan tage en taxa. Men det er noget af en kamel at sluge!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar