tirsdag den 18. juni 2013

Et par lister...

Her kommer lige et par lister jeg har brygget på...

Først en liste over ting jeg skal vænne mig til her i Singapore

  • Alle går virkeligt grimt! Virkeligt! Jeg føler hver dag, mange gange, trang til at sige til folk at de skal løfte fødderne eller går ordentligt... Det er ALLE. Forretningsfolk, børn, mødre, teenagere... Alle!
  • Trafikken - det kræver virkelig tålmodighed og overskud at køre bil her i Singapore. Det er som om alle mener at de er alene på vejene og derfor kan lave vognbaneskift som det passer dem. Og de der hvide linier på vejene, det er meningen at de skal være under bilen, ikke?
  • Checks! GÅ.NU.VÆK.MED.DE.CHECKS! Man kan stort set ikke betale en regning uden en check. Jeg har aldrig ejet et checkhæfte og ved ikke engang hvordan man udfylder en check. Argh!
  • Tidsforskellen er ret irriterende. Der er i øjeblikket 6 timers forskel på DK og SG. Det gør at al kontakt med venner og familie ofte skal ske i weekenden, for når dem i DK er hjemme fra arbejde er vi gået i seng.
  • Vandvarmere er en anden ting jeg ikke rigtig kan vænne mig til... Vi har fem vandvarmere i lejligheden, og inden man skal bruge varmt vand skal man tænde dem og så slukke dem når man er færdig med at bruge varmt vand. Det har dog resulteret i mange kolde bade da det er sjældent at man lige har 10 minutter til at vente på at vandet er varmt. Men det er sådan man gør det.

Og så er der de rigtig dejlige ting som jeg kommer til at savne når vi rejser fra Singapore engang

  • Poolen! Vi bruger rigtig tit at vi kan gå ned og svømme lidt, enten alene eller med ungerne. Og så er den lige neden for altanen.
  • Vejret - jeg skriver ofte blogindlæg siddende på vores altan i 30+ graders varme med P3 som baggrundsstøj. Det er til at leve med!
  • Jane. Hun er (indtil videre) en gave fra gud (som jeg ikke tror på...). Hvem er det lige der skal stryge Rasmus' boxershorts når vi flytter til DK? Ja, det bliver ikke mig!
  • Bare tæer, hver dag, hele dagen!
  • Shoppingcentre galore! Her kan Amagercentret godt lære lidt.
Og der er selvfølgelig 1.000 andre ting, men det var lige hvad jeg kan komme i tanke om... Så slutter jeg lige med et par tilfældige billeder.



2 kommentarer:

  1. Det lader altså til at I er faldet rigtig godt til... og det er der f***** også god grund til! 30 grader, en maid og en pool kunne jeg da godt ønske mig af og til :0D Er I sikre på, at I gider at vende hjem til DK igen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er ingen tvivl om at vi nyder livet lige nu, og jeg vil gerne blive her et godt stykke tid. Men hjem er, og vil nok altid være, i Danmark. Med venner, familie, årstider og alt det andet - både det sure og det søde.

      Slet