mandag den 4. maj 2015

Ny liste..


Jeg skal ikke lyve - det har ikke udelukkende været nemt at flytte tilbage til Danmark. En del af vores hjerter vil altid tilhøre Singapore hvor vi har haft så mange gode/sjove/fantastiske oplevelser. Og ja, jeg ved godt at det kan blive lidt trættende i længden når jeg starter en af mine 20 minutters monologer der ofte starter med "I Singapore.."

Men der er bestemt også mange positive ting ved at være tilbage i Danmark - jeg har lavet en lille liste over nogle af dem.
  • Æggene i Danmark har tykkere skal. Så det er slut med æg der eksploderer når de rammer kogende vand. Eller også har vi bare mindre aggressivt vand i Danmark.
  • Ikke flere kakerlakker i bilen. Ja, i bilen. Ad! Men faktum er at vi har to små børn som gerne ville spise kiks/rosiner/is/frugt når vi var på tur. Det er tilfældigvis superføde for kakerlakker så de var svære at undgå.
  • To biler. Så vi selv kan bestemme hvor vi vil hen og hvornår. Altså når vi ikke afleverer børn, er på arbejde, henter børn, handler ind, laver mad eller putter børn. 
  • Der er forår i luften. Træerne springer ud og der dufter dejligt. Jeg kører gennem Hareskov på vej til arbejde og det har været fantastisk at se træerne blive grønnere dag for dag. Singapore har stort set kun en årstid. At det er sommer er så ikke det værste man kan tænke sig, men foråret i Danmark er nu engang dejligt.
  • Og så skal jeg være ærlig og sige at vi bor et af de dejligste steder jeg kunne tænke mig. Vi har ikke så meget plads, men vi har skønne omgivelse og de bedste naboer man kan tænke sig. Alexander og Saga har meget hurtigt fået skabt en fantastisk kontakt til de andre børn her på gården hvor vi bor. De fleste dage når de ikke engang indenfor efter børnehave/SFO før de har gang i en leg med en af naboernes børn og der skal gang i seriøs overbevisning når det er spisetid og legen skal afbrydes.
  • Og så er der selvfølgelig vores familie og skønne venner som alle har været savnet mens vi var afsted.
  • Og så arbejder jeg igen! Det har jeg manglet.
Så snakker vi ikke om søde Jane som vi mangler til at hjælpe os når det brænder på. Eller skoleuniformerne som altså bare gjorde livet nemmere. Eller den simple garderobe der bestod udelukkende af sommertøj. Eller havudsigten. Eller lejligheden der var dobbelt så stor som vore hus. Eller de helt fantastiske mennesker vi har mødt i Singapore som vi alle savner rigtig meget - I ved hvem I er!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar