torsdag den 25. september 2014

En lang forklaring

Saga er startet i skole. Preparatory School for at være mere præcis. Og efter en meget hård start går det nu rigtig godt. Hun kan nu selv gå ind ad døren til skolen og smiler og vinker farvel. Sålænge det altså ikke er mig der afleverer. Det er en bitter pille at sluge men sådan er det for tiden. 

I mandags fik jeg en mail fra Sagas lærere hvor de bad om en beskrivelse Sagas familie. For eksempel hvad hun kalder sine bedsteforældre og hvor de bor. 

Puha, så kom der gang i hjernecellerne. Hvordan forklarer man i en email på engelsk hvordan man siger Mormor, morfar og så videre?

Jeg kom ud i følgende:
Saga calls my mother 'mormor'. Mormor is pronounced like more more but with less 'e' sound at the end.

My father she calls 'Morfar'. 'Mor' like above and 'far' is pronounced like far away but harder on the 'r'. 

...

Forklaringen blev i sidste ende meget lang og det blev noget rod. Jeg ved ikke rigtig om det giver mening. Men det er mit bedste bud på en forklaring. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar